A Lucart az egyetlen olyan cég a magyar papíráru piacon, amely rendelkezik az Európai Unió úgynevezett Ecolabel minősítésével, innen látják el a kelet-közép-európai piacokat is.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter vélekedése szerint ami a Lucartnál zajlik, az jól összefoglalja azt a magyar gazdaságstratégiai célkitűzést: amely szerint úgy növelik a gazdasági teljesítményt, hogy közben csökkentik a károsanyag-kibocsátást. A tárcavezető szerint a világon 21 ország, közöttük Magyarország tartozik ezen az országok közé, s ez jó esélyt ad arra, hogy a körforgásos gazdaságra minél előbb át tudjunk állni. Ezért tiltottak be hazánkban egyes egyszer használatos műanyagtermékeket júliustól.
A Lucart Kft. saját ingatlanán végrehajtott 4600 négyzetméteres bővítéssel már 10 ezer raklapnyi készárut raktározhatnak. A fejlesztés előtt a Lucart három külső raktárt használt az alappapírok és a késztermékek tárolására, a szállítás jelentős többletköltséget okozott a cégnek. A raktárbővítés mellett az üzemben további két raklapozó robotot is telepítettek. „A világjárvány okozta válság egyik üzenete, hogy szerencsésebb a termelés teljes vertikumát egy helyre koncentrálni. A raktárbővítés is a még hatékonyabb kiszolgálást teszi lehetővé” – fogalmazott Babák Ákos, a cég ügyvezető igazgatója.
Az újrahasznosított papír a társaság franciaországi és olaszországi gyáraiból érkezik Nyergesújfalura, többek közt WC-papír, kéztörlő és papírtörlő alapanyagaként. A vállalkozás árbevétele 2020-ban megközelítette a 6,2 milliárd forintot, ennek közel negyede származott exportból, a főbb kereskedelmi partnereik Bulgária, Moldova, Románia és Szlovákia cégei.
A Pasquini család által 1953-ban alapított Lucart piacvezető európai vállalat, amely háztartási higiéniai termékeket gyárt. Termelési kapacitása meghaladja az évi 395 ezer tonna papírt. A gyártott mennyiség több mint fele újrahasznosított anyagból származik. A cég több mint 1600 alkalmazottat foglalkoztat 11 üzemében, amelyek közül öt Olaszországban, három Spanyolországban, egy-egy pedig Franciaországban, Nagy-Britanniában és Magyarországon található.
Olaszország Magyarország ötödik legfontosabb kereskedelmi partnere, a magyar gazdaság harmadik legfontosabb exportpiaca. Hazánkban a hetedik legnagyobb beruházási közösség az olasz. A magyar-olasz kereskedelmi forgalom az első négy hónapban közel 30 százalékkal nőtt, ha ez folytatódik, akkor rekordot dönthet idén.